5 Obiceiuri care ingrasa de Sarbatori, de care sa fugi cat te tin picioarele + 5 Solutii

obiceiuri care ingrasa la sarbatori

Asa cum fac parte din rutina mici chestiute care contribuie la conservarea siluetei, fac parte si obiceiuri care ingrasa la Sarbatori.

Unii le stiu si le pun in practica si-ntr-un caz, si-n celalalt. Altii insa se prefac straini. Si de unele, si de altele.

Obiceiuri care ingrasa la Sarbatori: Ce erori faci, dar nu-ti dai seama si cum le rezolvi?

Nimeni nu e perfect. Doar ca unii au mai multe defecte decat altii. Cu slabiciunile lor, cu viciile, cu erorile pe care le fac la masa si in viata de zi cu zi si care-i condamna la multe, dar muuuulte kilograme in plus, sunt imperfecti de-a binelea.

GHINION!

Oamenii comit zilnic erori la masa de-acasa, cu meniurile de la restaurant, cu mesele festive si de la evenimente. Mari sau mici cum sunt, ii rasplatesc cu burtici, solduri proeminente, picioare carnoase si in general cu un strat generos de grasime din cap pana-n picioare.

Ca sa nu cazi in aceeasi nenorocire si tu, fa cunostinta cu cateva dintre cele mai frecvente greseli si fugi de ele ca de napasta, cat te tin picioarele. Mai cu seama cand natura nu te-a inzestrat cu un fizic foarte skinny, ci cu tendinte serioase spre extra-large.

Eroare #1: Farfurii prea intinse

obiceiuri care in grasa la sarbatori - farfurii prea intinse
Foto: www.gentlemansgazette.com

O farfurie de mari dimensiuni sau un platou incurca la reglarea portiilor. La fel ca paharele largi si-ncapatoare, si aceastea parca nu se umplu deloc. Rezultatul este ca tinzi sa pui prea mult in farfurii.

Ce poti face?

Foloseste farfurii mai mici. Vor parea mult mai pline cu de toate si vor pacali creierul referitor la cantitatea de mancare.

Eroare #2: Mancat pe fuga

obiceiuri care ingrasa
Foto: www.surveybee.net

Intelegem ca nu ai timp si ca te grabesti cand mesteci. Intelegem si ca nu te concentrezi asupra actului in sine, atentia fiind directionata oriunde altundeva, ”defect” care impiedica perceptia de satietate.

Ce poti face?

Lasa orice alt factor perturbator deoparte (telefoane, e-maiuri, internet etc.) si da-i corpului timp pentru a digera alimentele.

Eroare #3: Ceva dulce dupa fiecare masa

dulciuri dupa masa
Foto: www.japanupdate.com

Dulciurile contin cantitati importante de zaharuri, ce nu fac decat sa ridice glicemia si sa largeasca circumferinta corpului. Si conteaza destul de putin daca e vorba despre un desert la restaurant, ceva cumparat sau preparat acasa.

Ce poti face?

Ca sa satisfaci pofta de dulce, fara insa sa acumulezi multi centimetri, poti recurge la diverse trucuri:

  • Diminueaza cantitatile de dulciuri (doar gusta, nu manca pe saturate);
  • Redu frecventa la cel mult de 2 ori pe saptamana (preferabil la 1 data);
  • Consuma ceva dulce exclusiv ca gustare sau ca masa principala.

Eroare #4: Cina tarzie

cina la ore tarzii
Foto: www.rd.com

Fiind si o perioada a vacantelor, a concediilor, a zilelor libere, oamenii decaleaza ora cinei, ultima masa fiind luata la ora normala de somn. Din pacate, este unul dintre cele mai frecvente obiceiuri care ingrasa de Sarbatori.

Ce poti face?

Pentru a-i da corpului ragaz sa se elibereze de caloriile acumulate, cine intarzie servirea ultimei mese face bine sa actioneze ca atare:

  • Sa intarzie ora de somn si sa lase macar 3 ore de la ultima imbucatura;
  • Sa iasa la o scurta plimbare de agrement pe jos sau pe bicicleta.

Eroare #5: Excese de sare

obiceiuri care ingrasa - prea multa sare
Foto: www.huffington-news.com

Un alt pacat in care multi cad se refera la excedentul de sare in preparatele culinare. Insa nu doar zaharul se afla pe banca ”acuzarii”, ci si sarea. Cantitatile insemnate de sare pot provoca balonari si in special retentie hidrica.

Ce poti face?

O mancare nesarata e fada, deloc apetisanta. Dar nu e cazul sa excluzi sarea de tot, ci doar sa o ponderezi cantitativ si sa te abtii de la a consuma preparate excesiv de sarate.

Mai e ceva pana la Sarbatori…

Acum ca stii cum se prezinta cele mai comune obiceiuri care ingrasa de Sarbatori, nici bunatatile de la Craciun, nici masa de Revelion nu te vor mai lua pe nepregatite.

Daca vrei sa nu ai probleme majore cu silueta, te vei stradui sa rezisti vitejeste tuturor tentatiilor. Incearca de azi! Decat sa regreti dupa, actioneaza de pe-acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *